środa, 23 kwietnia 2014

Wywiad o The Sims 3 - Kariera

Wywiad z producentem gry The Sims 3 Grantem Rodiekiem.


Dlaczego dopiero teraz zdecydowaliście się wprowadzić rozgrywkę opartą na karierze?
Zawsze wybieramy najważniejsze cechy oparte na oczekiwaniach graczy, entuzjazmie zespołu, a także możliwościach funkcji pozwalających coś stworzyć. Wszystkie trzy rzeczy wpływają na takie decyzje.

Możliwości otwartego świata w The Sims 3 jak i Cechy oraz Nastrójniki współgrają z wszelkimi karierami, czyniąc je jeszcze ciekawszymi. Kiedy doszło do Kariery, nasza społeczność prosiła o różnorodność, wybór i wpływ na rozgrywkę, więc zespół przyjął to wyzwanie.


Dlaczego zdecydowaliście się rozszerzyć kariery polegające na kreatywności?
Wielu graczy nigdy nie opuszcza Trybu budowania czy Tworzenia Sima. Chcieliśmy połączyć zabawę w tych kreatywnych narzędziach z aspektami symulacyjnymi reszty gry. Dlatego też było to naturalne, że wykorzystaliśmy te narzędzia, jak i całkiem nowe do tatuażu.

Czy simy mają jakieś nowe cechy, które pomogą im rozwijać się w swoim zawodzie?
Uwielbiamy cechy charakteru, tak samo jak nasza społeczność. Dodatek wprowadza nowe cechy, które odmienią grę.  „Doświadczeni rzeźbiarze” oraz „Ekscentryczne simy” są urodzonymi rzeźbiarzami czy wynalazcami. Dodaliśmy również cechy proekologiczne, aby uczynić grę bardziej „zieloną” oraz cechy dramatyczne. Więcej zostanie ujawnionych już wkrótce.

Czy były jeszcze jakieś kreatywne zawody, które chciałbyś wprowadzić, a z jakiejś przyczyny nie mogły zostać dodane?
Byliśmy zawsze pełni pomysłów nawet jeśli nie mogliśmy lub nie chcieliśmy czegoś zrobić. Gra jest stworzona dla każdego, więc skupiliśmy się na cechach, które naszym zdaniem będą najbardziej zabawne dla graczy.  Kreatywne kariery dostarczają ogromnych ilości rozgrywki, więc szybko znalazły się na liście naszych priorytetów. 

Czy przewidujesz więcej karier w przyszłości?
Zawsze istnieje potencjalna możliwość dodania czegoś nowego do The Sims. I to jest chyba najbardziej ekscytujące. Obserwujemy, co społeczność lubi, a co wypadałoby poprawić. The Sims 3 jest potężną, stale rozwijającą się piaskownicą.

Jak kariery wpływają na życie naszych simów, o ile tak właśnie jest?
Jeżeli twoi styliści są złośliwi lub zaniedbują coś podczas pracy, powinni obawiać się reakcji swoich klientów. Podobnie architekci mogą umieścić w remontowanych domach brudną i zepsutą toaletę, lub po prostu sprawić, że meble użytkowe przestaną działać. Jednakże w obu przypadkach sim straci możliwość pracowania w zawodzie przez długi okres czy zniszczy dobre stosunki z klientami. Na dobre lub na złe, simy sprawiają, jak sąsiedzi i ich domy wyglądają każdego dnia.

Z czego zespół jest najbardziej zadowolony?
The Sims 3 jest oczywiście grą, gdzie każdy znajdzie dla siebie coś fajnego. Część naszych zapalonych budowniczych będzie zachwycona karierą architekta. Inni pokochają dzielenie się wymyślnymi tatuażami. Styliści są prawie zawsze weseli. Animacje są tak zabawne i dobrze wykonane, a rezultaty często zmienne i niespodziewane, że ukazuje nam się „jeszcze jeden klient!”. Pokonaliśmy wiele problemów oraz wykorzystaliśmy kilku egzystujących simów, żeby stworzyć Karierę. Jesteśmy dumni z tej gry!

Która z karier była najtrudniejsza do wykonania?
W każdej z nich musieliśmy stawić czoła wyzwaniu. Ile razy starasz się zapełnić lukę między dwoma różnymi systemami, stykasz się z bardzo dziwnymi zachowaniami. Dla przykładu, zawód stylisty łączą się z Trybem Tworzenia Sima podczas normalnej rozgrywki. Oba z tych systemów są niezwykle złożone i trzeba nieźle się napracować, żeby uczynić to stabilnym.

Zawód architekta prezentuje podobne przypadki, jednak tu mamy do czynienia z Trybem Budowania i Trybem Życia.  To było szczególnie złożone, bo klienci oceniają twoje poczynania, kiedy zmieniasz dach, tapety lub umieszczasz obiekty w miejscach, gdzie oni nie będą mogli ich używać. Gracz wie, kiedy zrobi coś źle i dlaczego.

Tatuaże były po prostu trudne, bo to wielki system wewnątrz trybu „Stwórz Sima”. Musieliśmy dowiedzieć się, jak stworzyć coś tak, aby wyglądało dobrze i gracze mogli wybierać z wielu opcji – koloru, rozmiaru i przezroczystości. Interfejs musiał prezentować wiele informacji w przejrzystej i prostej formie. W końcu, musieliśmy wszystko powtórzyć, aby upewnić się, że tatuaże naniesione na przedramię, szyję, plecy, klatkę piersiową itd. wyglądają dobrze. 

The Sims zawsze było przy koncepcji rozszerzeń. Czy uważasz, że jest miejsce dla bardziej specyficznych simowych doświadczeń zależących od popularności pewnych karier np. The Sims: Artysta Tatuażu?
Wszystko jest możliwe,  jednak próbujemy nowych funkcji w każdym dodatku czy aktualizacji. Tak naprawdę nigdy nie „ukończyliśmy” gry. Zawsze staramy się uczynić coś lepszym, żeby gracze byli szczęśliwi. Jeżeli będą chcieli dla przykładu więcej tatuaży, weźmiemy to pod uwagę.

Jakie czynniki określają, czy funkcje będą użyte w dodatku lub zachowane dla kolejnego rozszerzenia?
Nasza społeczność, nasza technologia oraz zespół ustalają, co jest tworzone w kolejnych dodatkach. Ciągle przeszukujemy oficjalne i nieoficjalne fora dyskusyjne, aby dowiedzieć się, czego gracze oczekują, aby ukazało się w przyszłości w którymś z dodatków czy aktualizacji. Zbieramy wszystkie informacje, a następnie pytamy zespół: „Czy możemy to zrobić?” lub „Czy to będzie zabawne?”. To takie zabawne i satysfakcjonujące, jak nasi inżynierowie i artyści szukają sposobu, aby na pytania odpowiedzieć jednogłośnym „Tak!”.
Czy uważasz, że kiedyś ujrzymy Simy w całkiem innej formie np. powracając do modelu MMO online?
Obecnie w 100% jesteśmy skupieni na The Sims 3 i dodatku The Sims 3 Kariera. Trzecia generacja istnieje dopiero od 2009 roku i planujemy rozwijać ją świetnymi funkcjami dla naszej fantastycznej społeczności.

Jakich innych nowości opartych na oczekiwaniach fanów możemy się spodziewać w przyszłych dodatkach?
Jeśli powiedziałbym Ci, to nie byłaby niespodzianka! Staramy się nic nie ujawniać, póki nie zrozumiemy czegoś i nie dowiemy się jak to będzie działać. Wtedy możemy pokazać to światu. Fani nie byliby zbyt szczęśliwi, gdybyśmy ogłosili coś, a później stworzyli coś innego.
 

Źródło:
[LINK]

Brak komentarzy: